MOOTTORIT JA VAIHTEISTOT

Nelivetojärjestelmä

Eteläkorealainen SsangYong Motor Company on keskittynyt koko 65 vuoden historiansa ajan maastureiden valmistamiseen. Harva tietää, että eurooppalaisista autonvalmistajista ainoastaan Land Roverilla on pidempi yhtenäinen historia maastureiden parissa. Korandon nelivetojärjestelmä optimoi voimanjaon etu- ja takarenkaiden välillä erilaisten ajo-olosuhteiden mukaan varmistaen parhaan pidon, suuntavakauden ja suorituskyvyn. Lock-tilassa voimaa jaetaan etu- ja takarenkaille 50/50-suhteessa parhaan pidon mahdollistamiseksi. Lock-tila on käytössä 40 km/h nopeuteen asti.

Moottorit

SsangYong on kehittänyt Korandoon aivan uudet moottorit. Bensiinimoottori on nyt ahdettu 1,5-litrainen, joka kehittää 120 kilowattia (163 hv) ja 280 Nm. Suurin vääntömomentti on käytettävissä todella laajalla käyntinopeusalueella 1 500 – 4 000 k/min. Dieselmoottori on 1,6-litrainen, jossa suurin teho on 100 kilowattia (136 hv) ja suurin vääntömomentti 324 Nm. Korandon molemmissa moottoreissa on huoltovapaa jakopäänketju.

Automaattivaihteisto

Automaattivaihteisto tekee ajamisesta vaivatonta. Aisinin valmistama kuusivaihteinen automaattivaihteisto vaihtaa vaihteita huomaamattomasti ja mahdollistaa hyvän poltto-ainetaloudellisuuden. Automaattivaihteisto on saatavilla sekä bensiini- että dieselmoottorin yhteyteen.

Automaattivaihteistossa on kuljettajan valittavissa kolme ajoasetusta (Normal, Sport ja Winter). Normaali–ajoasetus painottaa polttoainetaloudellisuutta, Sport–ajoasetuksessa maksimoidaan teho ja Winter–ajoasetuksessa liikkeelle lähdöt tapahtuvat 2. vaihteella.

Manuaalivaihteisto

Kuusivaihteisen manuaalivaihteiston välityssuhteet antavat parhaan suorituskyvyn ja minimoivat polttoaineenkulutuksen. Kevyesti ja tarkasti toimiva vaihteensiirto tarjoaa aina nautinnollisen ajokokemuksen.