AITO NELIVETO ALENNUSVAIHTEELLA

Nelivetojärjestelmä

Rextonin nelivetojärjestelmässä on kolme asentoa; 2H: takaveto, 4H: nopea neliveto, 4L: hidas neliveto. Vetotavan vaihto tapahtuu helposti valintakytkintä kiertämällä ajo-olosuhteiden muuttuessa. Normaaliolosuhteissa ajetaan takavedolla, jolloin ajettavuus ja polttoainetaloudellisuus ovat parhaat mahdolliset.

Nelivedolla voima jakautuu 50:50 suhteessa etu- ja takaakseleiden välillä ja alennusvaihteen avulla vetovoima kaksinkertaistuu. Auton liikkuessa alle 100 km tuntinopeudella, voidaan 2H- ja 4H-vetotapojen välillä vaihtaa ajon aikana.

Erillisjousitus

Erillisjousitus mahdollistaa jokaisen renkaan liikkumisen erikseen ylös tai alas parhaan pidon löytämiseksi epätasaisemmalla alustalla. Rextonin jousitus estää tehokkaasti maasta tulevien iskujen siirtymisen sisälle auton ohjaamoon lisäten ajomukavuutta. Rextonin maavara on poikkeuksellisen korkea – 224 mm.

HIENOSTUNUT JA VAKUUTTAVA

Rextonia liikuttaa voimakas 2,2-litrainen dieselmoottori ja erillisjousitus takaa hyvän ajettavuuden sekä ajomukavuuden. Seitsemänvaihteinen E-Tronic -automaattivaihteisto tekee ajamisesta vaivatonta ja vaihteiden vaihto tapahtuu huomaamattomasti.

Dieselmoottori e-XDi220

  • Suurin teho 181 hv / 4 000 rpm
  • Suurin vääntö 420 Nm / 1 600 – 2 600 rpm
  • Moottorin tilavuus 2157 cm3

Voimakas moottori

Rexton on saatavilla ketjukäyttöisellä 2,2-litraisella dieselmoottorilla, joka tuottaa 133 kW (181 hv) tehoa ja 420 Nm vääntöä 1 600–2 600 kierrosalueella. Maksimivääntö on siis saatavilla eniten käytetyllä minuuttikierrosalueella, jolloin moottorin voima on maksimaalisesti heti saatavilla.

7-vaihteinen automaattivaihteisto

Rexton on saatavissa seitsemänvaihteisella E-Tronic -automaattivaihteistolla, joka toimii momentinmuuntimella. E-Tronic -automaattivaihteistossa on mahdollista vaihtaa vaihteita manuaalisesti vaihdekepin sivusta löytyvällä liukukytkimellä. Automaattivaihteiston talviasento mahdollistaa vaivattomat liikkeellelähdöt liukkaissakin ajo-olosuhteissa.